Κωνσταντίνα Ζορμπαλά
- Konstantina Zormbala
Επίκουρη καθηγήτρια - Assistant Professor

Τμήμα Μαθηματικών, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Department of Mathematics, University of the Aegean


1. K. Zormbala: Die Gründung der Athener Universität 1837 durch die Bayern. Nach welchem “deutschen” Modell? In G. Schubring (Ed.) ‘Einsamkeit und Freiheit’ neu besichtigt. Universitätsreformen und Disziplinenbildung in Preußen als Modell für Wissenschaftspolitik im Europa des 19. Jahrhunderts, 268-273, Stuttgart: Franz Steiner, 1991.
2. Κ. Zormbala: Die historische Entwicklung des Begriffs und der Definition der Ebene in der Axiomatik der Elementargeometrie. Universität Bielefeld, 1995.
3. Κ. Ζορμπαλά: Η Έννοια του Επιπέ­δου και ο Ορισμός του: Ένα Ιστορικό Πρόβλημα στην Αξιωματική της Στοιχειώδους Γεωμετρίας. Nεύσις, 3, 155―182, 1995.
4. K. Zormbala: Gauss and the Definition of the Plane Concept in Euclidean Elementary Geometry. Historia Mathematica, 23, 418-436, 1996.
5. Κ. Ζορμπαλά: Τυπική Αξιωματική στην Ευκλείδεια Γεωμετρία: Leibniz και Hilbert. Στα Πρακτικά 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας «Τα Μαθηματικά στην Εκπαίδευση και την Κοινωνία», 375―386, Αθήνα, 1996.
6. Κ. Ζορμπαλά: Έλληνες Φοιτητέ­ς στα Γερμανικά Πανεπιστήμια τον 19ον αιώνα. Στα Πρακτικά του 3ου Διεθνούς Συμποσίου «Οι χρόνοι της Ιστορίας για μια Ιστορία της Παιδικής Ηλικίας και Νεότητας». Εκδόσεις Ιστορικό Αρχείο Ελληνικής Νεολαίας της Γενικής Γραμματείας Ν­έας Γενιάς. Αθήνα, 55―62, 1998.
7. K. Zormbala: A Greek Geometry Textbook of the 19th century: Influences of the Mathematical Science on the School Axiomatic. Sudhoffs Archiv, 86/2, 198-219, 2002.
8. Κ. Ζορμπαλά & Κ. Τζανάκης: Η έννοια του επιπέδου στην Γεωμετρία: Στοιχεία της ιστορικής εξέλιξης ενσωματωμένα σε σύγχρονες αντιλήψεις. Στα Πρακτικά της 3ης Διημερίδας Διδακτικής των Μαθηματικών Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Κρήτης, 265―284, 2003.
9. Κ. Ζορμπαλά: Διαχωρισμός Γεωμετρίας σε Επιπεδομετρία και Στερεομετρία: Κυρίαρχες αντιλήψεις κατά την ιστορική εξέλιξη. Επιστήμες της Αγωγής, 4, 85-101, 2004.
10. Κ. Ζορμπαλά & Κ. Τζανάκης: The concept of the plane in Geometry: Elements of the historical evolution inherent in modern views. Mediterranean Journal for Research in Mathematics Education, 3/1-2, 37-61, 2004.
11. Κ. Ζορμπαλά:Κυρίαρχες αντιλήψεις στην Ελληνική Σχολική Γεωμετρία τον 19ον αιώνα. Στο Γ. Θωμαΐδης, Ν. Καστάνης, Κ. Τζανάκης (Eκδ.) Ιστορία και Μαθηματική Εκπαίδευση, 95-112, Θεσσαλονίκη: ΖΗΤΗ, 2006.
12. Κ. Ζορμπαλά: Αξιωματική σε Γερμανικά Σχολικά Εγχειρίδια Ευκλείδειας Γεωμετρίας του 19ου αιώνα. Στο: Η Γεωμετρία και η Διδακτική της στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, Θεσσαλονίκη: ΖΗΤΗ, 2010.
13. Γ. Οικονομάκης & Κ. Ζορμπαλά: Γιώργος Σταμάτης: Ο Νεοφιλελεύθερος Εναγκαλισμός του Πανεπιστημίου, Εκδόσεις ΚΨΜ, Αθήνα 2008. Θέσεις, 112, 161-184, 2010.
14. Κ. Ζορμπαλά: Πρωταρχικές Έννοιες στην Αξιωματική της Γεωμετρίας. Από τον Pasch στον Tarski. Νεύσις, δεκτή για δημοσίευση.
15. Κ. Ζορμπαλά: Επιλογή πρωταρχικών εννοιών στη Γεωμετρία στα τέλη του 19ου αιώνα και Αρχές που πρέπει να ικανοποιεί ένα αξιωματικό σύστημα. Στα Πρακτικά του Συνεδρίου «Ιστορία, Φιλοσοφία και Διδακτική των Επιστημών», δεκτή για δημοσίευση.