Υπηρεσία Πληροφορικής & Επικοινωνιών Σάμου
 

 

Συνήθεις Ερωτήσεις για την Υπηρεσία Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου

Ερωτήσεις :

  1. Πως μπορώ να έχω email στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου;

  2. Πως διαβάζω τα email μου μέσω ενός web browser;

  3. Πως μπορώ να ρυθμίσω κάποιο email client;

  4. Χρησιμοποιώ Outlook Express. Τα μηνύματά μου αποθηκεύονται τοπικά στο μηχάνημά μου με αποτέλεσμα όταν συνδεθώ απο άλλο Η/Υ να μην τα βλέπω. Τι συμβαίνει;

  5. Είναι δυνατή η σύνδεση στα email μου απο Η/Υ που δεν είναι συνδεδεμένος στο Πανεπιστήμιο;

  6. Έχω όριο στο μέγεθος του ηλεκτρονικού γραμματοκιβωτίου μου (mailbox) και πώς μπορώ να δώ το μέγεθος του mailbox;

  7. Πόσο μεγάλο μπορεί να είναι ένα attachment;

  8. Υπάρχει προστασία των e-mails απο spam μηνύματα;

  9. Tι κάνω όταν ο mail server έχει χαρακτηρίσει ένα νόμιμο (legitimate) μήνυμα ως spam;

  10. Πως μπορώ να βρώ την email διεύθυνση ενός ατόμου του Πανεπιστημίου Αιγαίου;

 

 

                   Απαντήσεις

1. Πως μπορώ να έχω email στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου;

Email και λογαριασμό πρόσβασης στο ΠΑ μπορούν να έχουν μόνο τα άτομα που ανήκουν στην πανεπιστημιακή κοινότητα.

Για τους φοιτητές, η διαδικασία δημιουργίας λογαριασμού πρόσβασης και email ξεκινά με την εγγραφή τους στο τμήμα. Η γραμματεία κάθε τμήματος ενημερώνει την Υπηρεσία Πληροφορικής και Επικοινωνιών Σάμου για τους νεοεισαχθέντες φοιτητές και οι λογαριασμοί τους δημιουργούνται μαζικά με αυτοματοποιημένο τρόπο. Στην συνέχεια, οι φοιτητές θα πρέπει να επικοινωνήσουν με την ΥΠΕ για να ενημερωθούν για τα στοιχεία του λογαριασμού τους.

Για τους υπόλοιπους χρήστες (διδακτικό, διοικητικό, ερευνητικό προσωπικό), υπάρχει η αίτηση δημιουργίας λογαριασμού πρόσβασης και Email, την οποία θα πρέπει οι ενδιαφερόμενοι να συμπληρώσουν και να προσκομίσουν στην ΥΠΕ. 

 

Επιστροφή


2. Πως διαβάζω τα email μου μέσω ενός web browser;
Η πρόσβαση στα email μέσω ενός web browser είναι εύκολη και γρήγορη υπόθεση.
 
Η διεύθυνση είναι η εξής: https://webmail.aegean.gr όπου στην συνέχεια σας ζητείται η εισαγωγή των στοιχείων σας (username & password).
Στο πεδίο username πληκτρολογείται το aegean\"username" και στην συνέχεια το password που έχετε στο domain aegean.

Επιστροφή

Αναλυτικές οδηγίες υπάρχουν εδώ

 

Επιστροφή

4. Χρησιμοποιώ Outlook Express. Τα μηνύματά μου αποθηκεύονται τοπικά στο μηχάνημά μου με αποτέλεσμα όταν συνδεθώ απο άλλο Η/Υ να μην τα βλέπω. Τι συμβαίνει;

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα, "έχει την συνήθεια" να "κατεβάζει" τοπικά στον σκληρό δίσκο του Η/Υ τα email σας. Για να αποθηκεύονται τα email σας και στον email server, θα πρέπει να ενεργοποιήσετε την επιλογή "Leave a copy of message on server" στην τελευταία καρτέλα των ρυθμίσεων. Για το Outlook Express,  οδηγίες μπορείτε να βρείτε εδώ.

 

Επιστροφή

5. Είναι δυνατή η σύνδεση στα email μου απο Η/Υ που δεν είναι συνδεδεμένος στο Πανεπιστήμιο;  

Εκτός απο την χρήση ενός web browser  - η οποία αναφέρθηκε παραπάνω- μπορείτε να ρυθμίσετε κάποιο email client για την ανάγνωση και λήψη email, οδηγίες θα βρείτε εδώ.

 

Επιστροφή

6. Έχω όριο στο μέγεθος του ηλεκτρονικού γραμματοκιβωτίου μου (mailbox) και πώς μπορώ να δώ το μέγεθος του mailbox;

Οι προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές έχουν όριο μεγέθους στο ηλεκτρονικό γραμματοκιβώτιό τους το οποίο έχει οριστεί στα 50ΜΒ. Σημειώνεται, ότι όταν ξεπεραστεί αυτό το όριο, δεν είναι δυνατή η λήψη και αποστολή email.

Θα πρέπει ο χρήστης να επαναφέρει το μέγεθος του mailbox κάτω απο τα 50ΜΒ έτσι ώστε να ενεργοποιηθεί ξανά αυτόματα η λήψη και η αποστολή email.

Οδηγίες για τον έλεγχο του μεγέθους του mailbox, μπορείτε να βρείτε εδώ.

 

Επιστροφή


7. Πόσο μεγάλο μπορεί να είναι ένα attachment;

Ένα επισυναπτόμενο αρχείο (attachment) μπορεί να είναι μέχρι 15 MB. Σε περίπτωση που το ξεπερνά, δεν είναι δυνατή η αποστολή του αρχείου. Καλό είναι να αποφεύγεται η αποστολή ενός αρχείου μεγάλου μεγέθους με το email, και να διερευνούνται άλλοι τρόποι μετάδοσής του.

 

Επιστροφή


8. Υπάρχει προστασία των e-mails απο spam μηνύματα;

Στο Πανεπιστήμιο εισέρχονται μηνύματα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας  σε έναν κεντρικό Η/Υ (κεντρικός mail server), στον οποίο έχει εγκατασταθεί ένα πρόγραμμα ανίχνευσης SPAM και ιών ώστε να μαρκάρονται αντίστοιχα τα e-mail αυτά με την επικεφαλίδα. Η διαδικασία που ακολουθείται είναι η ακόλουθη:

  • Τα εισερχόμενα μηνύματα ελέγχονται ως προς την εγκυρότητα της διεύθυνση αποστολέα. Σε περίπτωση που η διεύθυνση αυτή δεν είναι έγκυρη, το e-mail απορρίπτεται ως άκυρο.

  • Τα έγκυρα μηνύματα ελέγχονται ως προς το αν μεταφέρουν επισυναπτόμενα αρχεία με κατάληξη η οποία είναι ύποπτη για τη μεταφορά μολυσμένου, από (γνωστό ή άγνωστο) ιό, αρχείου. Σε περίπτωση που υπάρχει τέτοιο επισυναπτόμενο, αυτό κρατείται από το σύστημα και ειδοποιείται ο παραλήπτης με e-mail το οποίο χαρακτηρίζεται στο θέμα του με την πρόσθεση της συμβολοσειράς: «***BLOCK ATTACHMENT***»

  • Τα μηνύματα στη συνέχεια ελέγχονται ως προς την πιθανότητα να αποτελούν ανεπιθύμητη αλληλογραφία (spam e-mail). Σε περίπτωση που το e-mail θεωρείται ως ύποπτο spam, τότε χαρακτηρίζεται στο θέμα του με την πρόσθεση της συμβολοσειράς «***PROBABLY SPAM***».

 

Επιστροφή


9. Tι κάνω όταν ο mail server έχει χαρακτηρίσει ένα νόμιμο (legitimate) μήνυμα ως spam;

Σε περίπτωση που ένα μήνυμα έχει χαρακτηριστεί λανθασμένα ως spam  ή το μήνυμα περιέχει αρχείο το οποίο έχει μπλοκαριστεί από το σύστημα, οι χρήστες θα πρέπει να στείλουν στην διεύθυνση spamreports@aegean.gr το αίτημα τους συνοδευόμενο με τις κεφαλίδες (headers) του συγκεκριμένου μηνύματος .

 

Επιστροφή


10. Πως μπορώ να βρώ την email διεύθυνση ενός ατόμου του Πανεπιστημίου Αιγαίου;

 

 

Επιστροφή


 

 
 
  © Copyright 2007 Samos Noc . All Rights Reserved.